I samband med att vi ska få eller har fått in en anmälan för vi en dialog med företaget om olika praktiska frågor. Det kan handla om vilken information som företaget måste lämna i samband med anmälan och vilka åtgärder för att samla in tillgängliga bevis som är rimliga och lämpliga för företaget att genomföra.
Vi vill att ni berättar allt ni vet om överträdelsen och också att ni skickar in eller ger oss tillgång till de bevis som finns om överträdelsen, till exempel avtal, mejl eller anteckningar. Vi hjälper er att se till att anmälan blir fullständig. Det vill säga att anmälan är komplett och att den är utformad så att den når upp till de krav som ställs för att företaget ska ha möjlighet att få eftergift.
Vi för också en dialog om hur företaget lämpligast kan och bör agera för att inte äventyra vår utredning av den anmälda överträdelsen. Både internt gentemot anställda som inte känner till anmälan och externt gentemot andra företag som har deltagit i överträdelsen.