Innehåll på sidan

Publicerad 1 maj 2002

Konkurrens, Rapportserie, 2002:3

ALLTID PÅ - bredbandsmarknaden ur ett konsumentperspektiv

Konsumenternas valmöjligheter är begränsade på bredbandsmarknaden och konkurrensen är svag.

Det är en marknad med inlåsningseffekter för konsumenterna. Det konstaterar Post- och telestyrelsen, Konsumentverket och Konkurrensverket i denna gemensamma lägesrapport över utvecklingen på bredbandsmarknaden. För att stärka konsumenternas ställning på bredbandsmarknaden föreslås satsningar på bättre information om hur marknaden fungerar, vad olika avtal innebär och säkerheten på Internet. De tre myndigheterna kommer att fortsätta följa utvecklingen på bredbandsmarkanden och granska operatörernas avtalsvillkor samt konkurrensförhållandena på ADSL-marknaden.

Hela rapporten som PDF

Klicka på länken nedan för att ladda ner hela rapporten

Antal sidor: 65

Ladda ner rapport
490,98 Kb