Enkät om uppföljning av offentliga kontrakt
Konkurrensverket har fått i uppdrag av regeringen att föreslå en metod för att bedöma i vilken utsträckning leverantörer fullgör kvalitetskraven i offentliga kontrakt för att öka leverantörers möjligheter att konkurrera med kvalitet.
Som en del av uppdraget behöver vi veta mer om hur uppföljningen av offentliga kontrakt fungerar idag och i vilken utsträckning upphandlande myndigheter och enheter tar hänsyn till leverantörers tidigare leveranser när de tecknar nya kontrakt. Konkurrensverket genomför därför en enkät som är riktad till personer som arbetar med upphandlingar och inköp i organisationer som omfattas av LOU och/eller andra upphandlingslagar.
Enkäten har utformats i samarbete med föreningen Sveriges Offentliga Inköpare (SOI), som också hjälper till att sprida enkäten bland sina medlemmar.
Dela med dig av dina synpunkter
Vi välkomnar synpunkter från alla som arbetar med upphandlingar och inköp i organisationer som omfattas av upphandlingslagarna.
Dokument och länkar
Senast uppdaterad: 2025-04-30
Nyhet30 april 2025